vrijdag 21 september 2012

Verstand en misverstand rond het vertrek

Rob is woensdag aan boord gekomen met maat Goos. Ik kom pas over een week. De internetverbinding werkt nog niet dus de communicatie gaat via SMS:


Laat je even weten als je er bent hoe je de situatie aantreft? Heel benieuwd!

Ziet er goed uit. Startaccu's Scania leeg, kan starten op de overige accu's. Vlaggen weer in top. Genadi (de man die de afgelopen maanden als bewaker op het schip had gewoond) afgerekend. Basisvoorraad bij Metro gekocht. Ontvangst op ponton met bier uit de tap. Temp 27 nu. Waterdiepte ok. Gaan morgen vroeg varen.

Kreeg telefoontje van Cosmos Energy (onze agent). Vergeet niet officieel uit te klaren. Mooi bericht trouwens, toch wel beetje opgelucht dat je niet aan de grond zit. Nog nieuws over wijn?

Een van onze ontdekkingen in Ruse op de heenreis was Bulgaarse wijn. We hadden een keer een fles Pristis Perfect, een cuveé van cabernet, merlot en pinot noir, gemaakt door het voormalige staatsbedrijf Vinpromrousse dat nu naar verluidt in handen is van Oekraïense investeerders. Toen ik in augustus tussendoor bij de Anna Koosje was, heb ik er zes flessen van in mijn koffer gestopt, en ze bleken thuis even lekker als daar. Sindsdien uitgebreid geprobeerd te achterhalen hoe we aan bijvoorbeeld een pallet konden komen. We hadden tenslotte een voormalig vrachtschip voor de kade liggen dat op de kop best wat diepgang kon gebruiken. Grote teleurstelling! Ze waren opgehouden Pristis Perfect te maken en ze hadden niet meer dan twee doosjes die ze ons konden leveren.

Gaat niet lukken tenzij het morgen aan boord gebracht kan worden. Heb jij telefoonnummer? Bij Metro wel wat alternatieven gekocht.
We hoeven niet terug naar ponton 2. Agent is aan boord geweest. Ik heb nu ook een paar stempels mogen zetten, net echt. Crew list is "not important".

Radostin Yordanov is exportmanager van Vinpromrousse, nummer ...
Intussen bezorgd over mijn baan als hoofd stempels en bureaucratie...

later, nadat ik midden in de nacht was wakkergeschrokken:

Je zegt "crew list not important". Maar je zorgt toch wel voor uitklaringsstempels op het originele document?

Volgens Vlado alles ok (de locale man van agent Cosmos Energy)

Mooi, goede vaart, geniet ervan!

Wacht nog op levering Pristis

Perfect :-)
6 dagen varen = 300 km = Calafat?
Of 425 = Drobeta Turnu Severin?
dit gaat over mijn opstapplek over een week
Benieuwd, we zien wel!

later, na gealarmeerde mail van onze agent, die Rob niet kon bereiken:

Bel even met Krasimir Ivanov van Cosmos Energy. Volgens hem misverstand over uitklaring.

Ben ik ook achter. Gaan naar ponton 12

Toch lastig, onervaren krachten :-)

1300 eindelijk weg. 10 km/u, 6 meter onder de kiel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten