In Passau hadden we twee afstappers en een opstapper. Dat gebeurde zaterdag. Zondag vroeg ging ook Johan van boord om in Nederland nuttig werk te verrichten. Dat vroeg gaf ons enige tijd om toch uit te slapen.
We hadden tot Vilshofen slechts 25 km te gaan. De sluis net boven Passau was de uitdaging. Aanvaren, zo had mij de schipper van de Nederlandse Magdalena verteld, moet je doen door niet op de sluis te richten, maar op de stuw. Inderdaad de stroom was daar behoorlijk. Waren we als gebruikelijk aangekomen, waren we tegen de muur gevaren. De sluis had geen drijvende bolders dus het was werken geblazen. Dat verliep ook goed.
De Vlotburg |
In de stad zelf was weinig te beleven en er werd voor het eten gereserveerd in het restaurant op het vliegveld aan de overkant, andere zijde van de brug aldaar. Nu kende ik dat vliegveld van ruim 12 jaar geleden toen ik met onder andere Goos de Dimona (motorzwever) voor Terlet ging ophalen. Op deze prachtige strip langs de Donau waren nu een paar modelvliegtuigjes spectaculair aan het stunten.
Georg |
Wij aan boord van de Anna Koosje hebben vaartechnisch niets meer te doen en kunnen uitvoerig koffie drinken en lunchen. Natuurlijk wordt er gepoetst en opgeruimd. Straks liggen we in Straubing bij de sluis. Onze Georg regelt dat met de boys in Regensburg zo beloofde hij. We zullen zien. Morgen varen wij ook naar Regensburg en zullen langszij zijn eigen schip
vastmaken. Met enig geluk komt dan ook Johan weer terug...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten